luni, 24 martie 2014

Diferenta intre o formatare rapida ( quick format ) si o formatare normala

Desi sunt prins cu chestii mult mai importante si mai am de scris si "enspee mii" de lectii html, printre picaturi am sa scriu si despre problema formatarii rapide / normale. Doar cand te uiti la numele celor doua optiuni iti dai seama ca ceva este diferit intre quick format si normal format.


Chiar este o diferenta. Formatarea full/normala are grija de sectoarele rele ( bad sectors ) de pe hard-disk si teoretic dupa o formatare full programele de recuperare date ar trebui sa nu mai poata recupera nimic din partitia pe care s-a efectuat formatarea full. Multi dintre noi, inclusiv eu din graba sau din lenea de a astepta 5 minute in plus am formatat hdd-ul folosind quick format. Credeti-ma nu este cea mai buna alegere pentru un hard-disk batranel pe care au mai fost instalate OS-uri.

Formatarea rapida sau quick format se recomanda pe hdd-urile noi pe care nu a mai fost niciodata instalat un sistem de operare. Formatarea rapida nu verifica sectoarele rele, nu trateaza hdd-ul cu aceeasi atentie cum o face formatarea full ci doar sterge partea de jurnal al fisierului de sistem.

Prin urmare, pentru securitate, profesionalism si o buna functionare a hdd-ului si a sistemului de operare va recomand formatarea full. Chiar daca dureaza cu 3-5 minute mai mult rezultatele vor fi vizibile.

Am scris acest mic tutorial pentru un prieten care m-a sunat de 10 ori in 2 minute...

Un comentariu:

Comenteaza despre acest articol